onsdag 11. juli 2012

Bra bygg..... betong.....

Vær vær vær vær og atter vær.....
Jeg snakker om det, Du snakker om det, alle snakker på ett eller annet tidspunkt om været. Det er jo ikke lenger snakk om sommer eller vinter, kun godt eller dårlig sledeføre.

Jeg er av de, sikkert mange, som til tider irriterer meg over at smalltalken min blir dreid over på været. For øvrig suger jeg på smalltalk, det er rett og slett ikke min greie, men noen ganger må det bare til, slik er jo dette samfunnet. I morgen går jeg inn i mitt 27'ende år, og i en alder av nettopp 27 år tar jeg meg selv i å snakke mer om været enn noengang. Har jeg virkelig blitt en av dem??? Har alderen hentet meg inn før de fylte 30?! Skrekk og gru,.

En god venn av meg fortalte en gang om to "kællær" hvorav den ene nektet å snakke om været, han hatet at folk snakket om det, så når samtalen med kameraten dreide over i en dødvinkel så titter han ned på grunnen i bygget hvor de befant seg og sier; "Bra bygg dette...." Ja, veldig bra bygg sier den andre. "BETONG" sier førstnevnte. Thats it, når man ikke har noe å snakke om, rundt av samtalen, takk for deg og gå videre!!!

Ha en strålende kveld allesammen!

3 kommentarer:

  1. Hehehe... BETONG....jæ dæver =)))))) Memories =D

    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Ja da gett. Historien om Betong.

    Var på Ole Chr Bye og satt neddi gangen i bunn av trappa opp te bonnestua. Satt på krakken jeg og titta på alle som gikk opp og ned trappa... så kom det en eldre herremann ned trappa for å ta en røk på prammen.. Han gikk rundt i dem brone mokkasinene sine , sixspansen på snei og pætta på en petterø blå 2. Pipetobakk.. Etter et par minutter med ; Jaddagett sååååå ja da... så sånn er det osv osv... så tittet han på meg.. jeg besvarte ikke tørpjattet og tok ikke den med været heller akuratt.. i et desperat for å få igang praten kom så kom gullkommentaren fra mannen med mokkasinene : Han tittet seg rundt og slo litt i teglsteinen i gangen... Bra bygg ... betong.

    SvarSlett
  3. aaah, sånn var det ja! Tak Anders!

    SvarSlett